DARDO RONDA 4
Actualizado con fecha: 24/02/2007 10:58:06
DIVISIÓ D'HONOR
ANDORRA 3'5 = 6'5 TERRASSA
SANT ADRIA 4 = 6 FOMENT
REUS DEPORTIU 4'5 = 5'5 UGA
CERDANYOLA VALLES 3 = 7 BARBERA
MONTCADA 4'5 = 5'5 FIGUERES
IMPRESSIONANT VICTÒRIA DEL FIGUERES “A” ENFRONT EL MONTCADA, VIGENT CAMPIÓ DE DIVISIÓ D’HONOR I COLÍDER FINS AVUI
El Club d’Escacs Figueres ha fet un pas de gegant avui per mantenir el seu equip A a la Divisió d’Honor, després d’imposar-se per un ajustat 4,5 a 5,5 a domicili contra el Montcada. El Montcada és l’actual campió de Divisió d’Honor després que l’any passat s’imposés de forma brillant a la resta dels equips. Enguany, havia guanyat els seus 3 matxs i compartia la primera posició juntament amb la UGA i el Barberà. Si bé és cert que aquesta cuarta jornada era la primera on el Figueres alineava a 2 Grans Mestres, Solodovnichenko i Prié, el Montcada amb un gran equip, superava en Elo als jugadors del Figueres en tots els taulers excepte en el primer. Justament en el tauler nº 1, el GM ucraïnés Yuri Solodovnichenko s’ha imposat al GM Del Rio. També han guanyat Pijuan – que s’ha imposat al MI Rios - i Manera que està realitzant un gran campionat amb 3 punts de 3 possibles. Aquesta victòria, apart dels “beneficis” obvis pel C E Figueres, dóna emoció a la competició, ja que el Montcada semblava que, com l’any anterior, anava llançat cap al seu segon títol consecutiu. En el proper enfrontament a Figueres contra l’Andorra, l’equip pot certificar la permanència en cas de puntuar.
D’aquesta manera el Figueres se situa en una increíble 4ª posició. Classificació després de 4 rondes: 1-2 Barberà i U.G.A. 4punts, 3-Montcada 3punts, 4-Figueres 2’5punts, 5-7 Cerdanyola, Foment i Terrassa 2punts, 8-Reus 0’5 punts, 9-10 Andorra i St. Adrià 0 punts.
Els resultats individuals dels jugadors del Figueres han estat:
Montcada 4,5 – Figueres 5,5
GM Del Rio 2490 – GM Solodovnichenko 2585 0 a 1
MI Cuartas 2490 - GM Prié 2445 taules
MI Vidarte 2455 - MF Cuadras 2425 taules
MI Hernando 2400 - MC Serra 2330 taules
MF González 2405 - MC Colls 2310 1 a 0
MI Rios 2380 - Pijuan 2295 0 a 1
MC Luna 2340 - Lillo 2275 1 a 0
MC Garcia 2335 - MC Mundet 2265 taules
MC Bravo 2315 - Barrera 2250 taules
Hernandez 2255 - Manera 2240 0 a 1
REUS 4,5-5,5 UGA 1 KOGAN 2570 1/2-1/2 LOPEZ 2555 2 PERPINYÀ 2405 1-0 ALSINA 2450 3 HERRERO 2380 1/2-1/2 RAHAL 2445 4 MONTELL 2370 0-1 LACASA 2440 5 SOLE 2325 1-0 BOFILL 2420 6 BENET 2295 0-1 VEHÍ 2390 7 PALACIOS 2285 1/2-1/2 ROSICH 2395 8 VELASCO 2265 0-1 IBÁÑEZ 2340 9 FERNANDEZ 2255 1-0 SANTOS 2295 10 PROS 2225 0-1 JAUSAS 2265
La Uga ha aconseguit la quarta victòria consecutiva, però cada diumenge ens costa més guanyar, i aquesta vegada només ha pogut ser per la mínima, a més, el resultat del matx no ha estat decidit fins pràcticament el final. El Reus ha tornat a demostrar que és un equip compacte i molt lluitador i que tenen totes les opcions de salvar un any més la categoria.
No hem començat gaire bé el matí ja que quatre jugadors hem arribat 20 minuts tard. El Michael li ha dit al Rosich que havia de sortir per la sortida de Reus Nord i l’Alfred, tot confiat i seguint el consell de l’excel·lent copilot (com ell mateix es defineix), ha passat les sortides de Reus Est i Reus Sud. I també ha passat Cambrils, però Reus Nord no apareixia i quan hem arribat a l’Hospitalet de l’Infant hem pensat que ja era hora de tornar enrera...
Parlant ja del matx en si, dues partides s’han decidit ràpidament, una per a cada bàndol. El Daniel Santos ha entregat una peça de forma molt dubtosa i després s’ha deixat una torre i ha perdut ràpidament, mentre que l’Eduard Ibáñez ha aconseguit una posició dominant a tot el tauler molt d’hora i s’ha imposat fàcilment. Poc després, al tercer tauler el Michael oferia taules, que el seu rival ha acceptat abans que el jugador de la Uga acabés de verbalitzar la seva oferta. Sembla que la posició no agradava a cap dels dos.
El Josep Lacasa ha aprofitat bé les quartes blanques consecutives seguides de què disposava i ha quedat pràcticament guanyat d’obertura, i s’ha imposat a Montell després de controlar el petit contrajoc que aquest ha aconseguit en un moment donat. També ha guanyat l’Héctor Jausas, que ja porta 2 de 2 amb el primer equip.
També ell ha quedat pràcticament guanyat d’obertura i no ha donat opció al rival. Les coses es posaven bé, però aleshores en els apurs de temps d’una partida molt complicada amb enrocs oposats el meu rival ha jugat més precís que jo i m’ha acabat fent mat, tornant a donar emoció al matx amb un 2,5-3,5 a favor dels visitants.
Quedaven 4 partides; Bofill estava perdut, López defensava una posició inferior i Vehí i Rosich tenien posicions favorables. Bofill ha acabat perdent en un final de qualitat de menys sense compensació (se’l veia nerviós i després m’he assabentat que tenia un problema familiar greu, des d’aquí li dóno tots els meus ànims i suport possibles). El Víctor ha guanyat, i això ha deixat un 3,5-4,5, i calia treure 1 de 2 d’un final favorable i un d’inferior. López s’ha defensat amb molta sang freda amb poc temps i ha pogut treure el mig punt de la victòria en un final amb peó de menys, davant l’Arthur Kogan, el fitxatge estrella del Reus d’aquest any, mentre que l’Alfred Rosich ha intentat fins a les 2 del migdia aconseguir el punt sencer en un final de torre i peó contra alfil i peó, però ha acabat signant taules, deixant així la victòria mínima visitant.
La sorprenent derrota del Montcada deixa a Uga i Barberà, amb 4 de 4, com a màxims aspirants al títol, malgrat que encara no es pot descartar ni molt menys als campions de l’any passat. Arriba una mica tard la crònica avui, però és que, igual com vam fer fa dos anys, hem aprofitat la visita al camp de Tarragona per fer una calçotada amb totes les de la llei que ha retardat lleugerament la nostra tornada a BCN...
Daniel Alsina
| CERDANYOLA | 3-7 | BARBERÀ | ||||||
| PERALTA, FERNANDO | GM | 2585 | 0,5-0,5 | HERNANDEZ, HOLDEN | MI | 2545 | ||
| PANELO MUÑOZ, MARCELO A. | MC | 2435 | 0-1 | SEEL, CHRISTIAN | MI | 2490 | ||
| HERNANDO RODRIGO, JULIO | MC | 2410 | 0-1 | ALONSO MOYANO, JONATHAN | MI | 2410 | ||
| IGLESIAS, JORGE | MC | 2440 | 0,5-0,5 | GOMEZ JURADO, ALBERT | MC | 2360 | ||
| ESCANDELL MARI, JUAN CARLOS | MF | 2335 | 1-0 | GARCIA JIMENEZ, FRANCISCO JAVIER | MC | 2350 | ||
| FERNANDEZ CAZORLA, ANTONI | MC | 2280 | 0-1 | ASENSIO LIÑAN, TEODORO | MC | 2320 | ||
| RANDAZZO, ADRIAN | MC | 2270 | 0,5-0,5 | BOSQUE ORTEGA, XAVIER | MC | 2315 | ||
| PASCUAL GENOVES, MARC | MC | 2270 | 0-1 | PELLUS RUIZ, JOSEP | MC | 2280 | ||
| CASTELLET GIRALT, GABRIEL | MC | 2285 | 0,5-0,5 | PEÑAS HERNANDEZ, JAVIER | MC | 2275 | ||
| GUASCH SARIOL, JAUME | 2215 | 0-1 | PASCUAL SAUCH, ANGEL | MC | 2230 |
Ens han guanyat clara i merescudament. El Barberà ha presentat un bon equip i el matx semblava, a priori, igualat. Però malauradament no s'ha pogut fer més, i no ens queda més que felicitar el Barberà i animar-lo a que segueixi amb aquesta ratxa per acabar guanyat al Campionat de Catalunya per Equips.
PETIT HOMENATGE A LA PENYA D’ESCACS CERDANYOLA...
El Club d’Escacs Cerdanyola té un munt de participacions seguides a Divisió d’Honor. Té una trajectoria, dit ras i curt, envejable. Ja fa anys que es manté en la categoria més complicada. Com a entitat, a més d’aglutinar jugadors d’una gran qualitat, té veritables professors d’escacs, gent que es dedica amb cos i ànima a l’àrdua tasca de il•lusionar la mainada per engrescar-los més si és possible amb els encants de Caissa. Hi ha engegada de fa temporades una escola d’escacs que forma i ha format una plèiade d’escaquistes. Personalment la gent del PEC em cau bé. Molt bé. Perquè el seu treball en el noble joc es concreta en les dues vessants més enriquidores per mi: l’escola i la pràctica. El Club d’ecacs Cerdanyola té un local preciós. Les parets estan farcides de records. Fotos, cartells, quadres de classsificació, anuncis de torneigs, notícies d’escacs relacionades amb els jugadors i jugadores locals...Per si fos poc l’ànima màter del club en Jaume Grau està a totes: penja les pissares i anota resultats, es preocupa de les alineacions dels diferents equips, sempre té un gest d’ajut i una paraula amable. Mai he presenciat en aquest local una sola inconveniència ni una paraula més alta que una altra. Algunes tardes de competició en el seu Obert anual ja degà són històriques. Formen part de l’ideari de la consciència col•lectiva dels escacs catalans. Això que afirmo i defenso em sembla que també ho copsen i en són conscients els Peralta, Panelo, Iglesias, Escandell, Ritter, Randazzo i més....que només fan que demostrar que els escacs uneixen i uniran persones educades, que els escacs agermanen i permeten acostar pobles i cultures diverses en harmonia.
En el món de la competició hi ha una llei inexorable: els resultats manen. Dit d’una altra manera en les actes de competició i una mica abusivament també en els llibres d’història hi figuren interminables llistes de resultats.
Per això, per compensar una mica d’aquest “abús” permeteu-me que hagi escrit aquest petit “homenatge” a un club que et fa sentir que practicar escacs no és cap bajanada, ni cap bogeria, ni menys encara un simple passatemps.
Àngel Pascual i Sauch
Divisió d’Honor:
Equip Local: Montcada Equip visitant: Figueres
T Nº Jugador Elo Codi Resultat Nº Jugador Elo
1 3 Del Rio, Gabriel 2490 20966 0 - 1 1 Solodovnichenco,Yuri 2585
2 4 Cuartas, Jaime 2490 20714 0,5 - 0,5 3 Prie, Eric 2445
3 5 Vidarte, Arturo 2455 4225 0,5 - 0,5 4 Cuadras, Jordi 2425
4 6 Hernando, José Mª 2400 3806 0,5 - 0,5 6 Serra, Jordi 2330
5 7 González, Raul O 2405 6656 1 - 0 7 Colls, Emili 2310
6 8 Rios, Alejand 2380 14591 0 - 1 8 Pijuan, Manel 2295
7 9 Luna, Lluis 2340 8939 1 - 0 9 Lillo, Josep M 2275
8 10 García, Antoni 2335 6845 0,5 - 0,5 10 Mundet, Jaume 2265
10 13 Hernández, Juanjo 2255 7299 0 - 1 12 Manera, Josep 2240
Puntuació final Equip Local 4,5 - 5,5 Puntuació final Equip Visitant
PRIMERA DIVISIO I BARCELONETA 6 = 4 ARAGONES TRES PEONS 6 = 4 SANT ANDREU LLEIDA 5 = 5 SCC SABADELL OLOT 6'5 = 3'5 TARRAGONA SANT FELIU 2'5 = 7'5 SANT BOI
LLeida 5 SCC SABADELL 5 A. Mirzoev 1/2 L. Comas 1/2 Dunis - J. Magem + J. OMS 1 C. Alonso 0 G. Baches 1/2 V. Rivas 1/2 J. Martinez 1 O. Oliva 0 J. Trepat 1/2 M. Artigas 1/2 M. Bruned 1/2 M. Fdez.-Diaz 1/2 J. Codina 0 M. Monraba 1 Rodriguez 1/2 I. Grau 1/2 S. Picart 1/2 P. Sanahuja 1/2
I si no hem guanyat avui ha estat bàsicament per culpa meva. L'encontre (com tots els que hem jugat) ha estat força igualat i emocionant. Hem començat guanyant ja que ells han presentat només 9 jugadors. A més en Víctor Rivas ha fet taules relativament ràpides amb el seu Mestre Internacional i en Cayetano estava tota la estona si més no igualat amb l'altre. Però no mancaven motius de preocupació en altres partides (entre elles la meva). Quan en Miquel Artigas ha acordat taules a una posició de doble fil jo no ho tenia massa clar, però sembla que la decisió ha estat correcta. També han fet taules Sanahuja i Isidre Grau després d'una meri tòria defensa d'una pòsició delicada (l'Albert Cànovas, que està molt en forma, no ha pogut jugar avui per malaltia. A ells els mancava el "neo- espanyol"Omar Oussama) . Quan Monrabà ha triomfat el meu adversari, Mario Bruned s'ha decidit a sacrificar un peó per rebentar una posició que llavors era de clares taules convençut que Oms no lograria guanyar a Cayetano Alonso. Ha estat un error (el 5 a 5 era un bon resultat per al LLeida) ja que el GM ha aconseguit "liar" el nostre MF i vèncer però llavors Bruned estava perdut. Jo he tingut dues vegades la maniobra decisiva de doblar torres per guanyar la partida pero, fatigat després de 4 hores de partida i amb poc temps al rellotge (em sembla que no valen aquestes excuses, però) no ho he fet fins a la tercera... quan ja només servia per fer taules. En fi , estic una mica fotut, però també és veritat que si Bruned no força només eren taules.Potser ha estat just "el futbol es així" ¿o no?
Miquel Fdez.-Diaz Mascort
Importante victoria frente al Centro Aragonés.
Hoy se disputaba un match de veteranos contra jóvenes, y no empezaba muy bien la mañana para los jóvenes ya que hemos tenido que alinear tan solo 9 jugadores.
Si además añadimos que Pere Llobet ha sido el primero en perder y dos tablas de Denis y Felipe ponían un peligroso 3 a 1 en contra, la cosa aun empezaba peor. Con este resultado se ha llegado al pollo de la jornada protagonizado por Jordi Vives. Jugando su partida con Mariano Mayans en tiempo de este, que contaba con apenas 4 minutos en su reloj, le ha cogido la planilla. Mariano no ha dicho nada hasta que ha jugado y le ha pedido la planilla para apuntar su jugada. Ha sido aquí cuando Vives ha sufrido un ataque y ha empezado a decir que si “sois unos chulos impresentables”, “unos impresentables es lo que sois”, ante la mirada atónita de los allí presentes que no entendían nada.
Pero a partir de aquí, ha venido la reacción por parte del Barceloneta y con victorias de Luis que empieza a plantearse la norma de MI con 3,5 de 4, y de un servidor ponían el empate a 3. Más tarde, Tomy también sumaba su punto y ya van 3 de 4 en el primer tablero. Dani hacía lo mismo y quedaban la conflictiva partida de Mariano con Vives y la de Iván. Mariano después de jugar varias jugadas en un final con pieza de más, también ganaba y a Iván se le caía la bandera. Una vez finalizada la partida, cuando un servidor le ha pedido explicaciones de porque nos había faltado el respeto de aquella manera, este ha vuelto a sacar su cólera y ha vuelto a chillarme que conmigo no habla que somos unos impresentables. Se ha redactado el incidente en el acta del encuentro.
Desde aquí decirle a este hombre que hasta que no emita unas disculpas hacia los jugadores y hacia la entidad a la que ha ofendido, no espere cordialidad por mi parte.
Destacar el fair play del resto del equipo del Centro Aragonés.
Así pues, victoria importante con uno de menos que nos acerca más a la permanencia en la división de plata. Parece que este año nos libraremos de sufrir..o quien sabe? Capaces de lo mejor…y de lo peor…
David Ayza
PRIMERA DIVISIO II BARCELONA VULCA 4'5 = 5'5 SITGES GERUNDA 6 = 4 FOMENT B TORDERA 4'5 = 5'5 RUBINENCA CONGRES 1 = 9 COLON GAVA 4 = 6 SANT MARTI
DIUMENGE NEGRE
“CONGRÉS 3-ATENEU COLON 17”
Doble duel aquest diumenge entre el primers i segons equips del Colon i el Congrés; res a dir, l’A ha perdut per un amplíssim 1 a 9 i els del B hem caigut per 2 a 8, ningú ha guanyat, 6 taules en total contra un conjunt molt superior a nosatres que avui ens ha escombrat literalment als taulers, demostrant que a dia d’avui té molt millor plantilla que el nostre club, la meva enhorabona al conjunt del Poblenou. L’alegria ens l’ha hagut de donar el C que ha vençut al Tres Peons, mentre que el D perdia per 4 a 0 a casa del Peona i Peó. La veritat avui no he seguit gaire els matxs perquè quan he acabat la partida (he estat dels últims) veient que ja estava tot dat i beneït, he posat rumb a València on el Barça m’ha donat la segona desil.lusió de la jornada; d’aquí que la crònica arribi tard.
En fi, diumenge per oblidar; el primer equip cada cop veu més complicada la permanència, mentre que els del B hem d’assegurar la categoria per viure tranquils el final del campionat, tocant de peus a terra, no aspirem a més.
Ens veiem la setmana que ve
GERUNDA 6 = 4 FOMENT B
Després de tres rondes rebent patacades per totes bandes finalment ens estrenem en el marcador, amb una victòria de 6 a 4 sobre el Foment B.
El Foment B venia amb un jugador menys, o sigui que d’entrada ja partíem amb un 1 a 0 a favor.
El següent a puntuar ha estat en Jordi Montpart amb unes taules força matineres, i l’ha seguit en Marc Prujà al guanyar aprofitant el joc poc precís del rival. Ens posem 2,5 a 0,5 i la cosa pinta bé, però en la resta de partides encara podia passar de tot.
Si la memòria no em falla (que no seria d’estranyar) diria que la següent partida a acabar ha estat la de l’Andreu. Només he vist la partida en tres moments, en el primer la dama de l’Andreu semblava tancada i ha hagut de desprendre’s de l’àlfil del fianchet per no perdre-la; en el segon la dama i àlfil del seu rival estaven muntats sobre la gran diagonal amenaçant mat a g2 i a h1 simultàniament, feia feredat de veure. Quan he tornat a mirar ja tenia peça de menys i no hi havia res a fer. Ens posàvem 2,5 a 1,5.
En Martí tenia força atac i s’ha llençat de caps contra l’enroc del rival, però no ha pogut treure més que unes taules per repetició de jugades. L’Àlvar aconseguia taules en una partida força igualada. Anem 3,5 a 2,5.
En Jordi Gusó tenia un final que semblava igualat, però al seu rival se li ha anat el sant al cel i ha perdut per temps. Aquest ritme ja les té, aquestes coses… et despistes amb el rellotge i adéu siau Maria. Anem 4,5 a 2,5.
Quedàvem en Huici, en Colomer i un servidor. En David ha perdut i el cert és que no sé com perquè semblava que ho tenia bé. I en Colomer diria que ha estat inferior tota la partida, però ha fet honor a la seva fama de jugador de taules i a base de lluitar ha aconseguit esgarrapar el mig punt. Anem 5 a 4.
Quedava només la meva partida. En un final que semblava igualat he aconseguit enredar una mica la troca i guanyar un peó que m’ha permès obtenir un peó passat... que finalment ha demostrat ser mortal de necessitat. Resultat final 6 a 4.
El nostre objectiu en aquesta lligueta és ben clar: salvar la categoria, i sabíem que guanyar avui era imprescindible per tenir alguna opció real. Vejam què ens deparen les següents rondes.
Salutacions.
Jordi Garcia
|
|
|
|
|
|
|
||
|
TORDERA |
4,5 |
|
RUBINENCA |
5,5 |
dif. Elo |
||
|
1 |
FLUVIA POYATOS, JOAN |
2515 |
½-½ |
1 |
PARLIGRAS, MIRCEA |
2580 |
-65 |
|
2 |
FLUVIA POYATOS, JORDI |
2505 |
1-0 |
2 |
MATNADZE, ANA |
2425 |
80 |
|
3 |
ROMERO RUSCALLEDA, JOSEP |
2355 |
½-½ |
3 |
ROMERO, JOAN |
2295 |
60 |
|
4 |
MONGE MEDINA, ANGEL |
2230 |
½-½ |
4 |
COLLADO, DAVID |
2260 |
-30 |
|
5 |
ANGELATS MORATO, RAFEL |
2220 |
½-½ |
5 |
SORROCHE, JOSEP M |
2260 |
-40 |
|
6 |
FLUVIA FRIGOLA, JOAN |
2215 |
0-1 |
6 |
NAVARRO, ANTONI |
2170 |
45 |
|
7 |
CAMPS TARRES, EDUARD |
2195 |
½-½ |
7 |
MARTINEZ, MIQUEL |
2155 |
40 |
|
8 |
PONS RIBOT, JOSEP M |
2175 |
0-1 |
8 |
ESCOFET, DAVID |
2135 |
40 |
|
10 |
VINUESA CAIMEL, CARLES |
2155 |
0-1 |
9 |
CAMPOS, MARC |
2125 |
30 |
|
11 |
RODRIGUEZ CASTILLEJO, PAULO |
2150 |
1-0 |
10 |
CORTES, QUIM |
2120 |
30 |
|
2272 |
|
2253 |
19 |
||||
Paset a paset ? i ja van 4. Amb 4 punts, sí que es pot dir que som candidats a l?estrellato. Coses de la vida: si estiguèssim a l?altre grup; difícilment ens ho podríem plantejar. Equips com el Lleida, amb Mirzoev, Oms, Baches, ?; o el SCC Sabadell; o ?.; són molt més forts que nosaltres.
En aquest grup, doncs tambè hi ha molt forts: El Ateneu Colón o el Barcelona Vulcà, ?., també tenen conjunts amb més elo. Però nosaltres tenim 4 punts i això vol dir, increïblement, que tenim les postres opcions; perque encara no hem perdut cap matx i ja hem puntuat davant el Sitges i ara el Tordera (equips sobre el paper superiors al nostre). En un matx pot passar qüalsevol cosa, i Ia nostra cantera té GANES. I estàn apretant molt. I no miren els ELOS dels seus adversaris amb por. Dels 12 punts disputats pels nostres xavals; han aconseguit 9 i mig. No està mal.
El matx d?avui en Tordera ha estat disputat; com reflexa el marcador final. Però no hem patit pel resultat. Ens hem posat en avantatge (1 a 3); desprès de dos taules ?ràpides? en les taules 4 i 5 i victòries de David Escofet i Marc Campos. Més tard, s?ha posat el 1,5 a 4,5, per la victòria d?Antoni Navarro (que ha fet una gran partida; i se li NOTEN uns progressos en el seu joc. Aquest any ESTA ESTUDIANT encara més ESCACS i SE LI ESTA NOTANT; perque aconsegueix bones partides) i les taules de Miquel Martínez, que ha estat intentant guanyar amb negres a l?Eduard Camps; al final s?ha tingut que conformar amb taules (però tranquil, Miquel, que SEGUEIXES PITXIXI). Però ara empatat amb David Escofet amb 3,5 punts. Dos xicots de la cantera.
Joan Romero ha posat posteriorment el 2 a 5. També ha fet una bona partida i ha intentat guanyar. Però mig punt davant un jugador que portava 3 de 3 amb el Tordera aquest xequips ha sigut una altra de les claus; perque guanyèsim avui.
El restant mig punt per al 5,5 l?ha aconseguit qüasi al final, Mircea Parligras; que estava lluitant per a guanyar la seva partida a Joan Fluvià. Però són unes taules que per nosaltres significa un punt.
Salutacions cordials des de Rubi,
Josep M Sorroche
GAVA 4 SANT MARTÍ 6
JORDI PEÑA 2.255 0,5 JOSE ARANDA 2.365
ALBERT GALLEGO 2.225 0,5 EZEQUIEL SANCHEZ 2.305
EMILIO MUÑOZ 2.185 1-0 LUIS SANCHEZ 2.300
JOAQUIN BENITEZ 2.165 0-1 JUAN C. ANGEL 2.235
DANIEL REYES 2.135 0,5 DAVID VIVANCOS 2.230
MIGUEL TORRIJOS 2.135 0-1 PAU CASTILLO 2.205
BLAS RODRIGUEZ 2.125 0,5 RAFEL MIRALLES 2.205
MARIO ROSA 2.070 1-0 MARC SANCHEZ 2.120
ANTONIO MORILLAS 2.060 0-1 ERIC SANCHEZ 2.120
ORIOL ROS 2.055 0-1 DANIEL PORRAS 2.080
2.141 2.217
CASI lo conseguimos... Efectivamente hoy estamos a punto de inaugurar nuestro marcador con una victoria que podía haber sido, pero no lo fue. Con un empate a 3,5 hacia las 13:00 horas, y quedando tres partidas en juego, todo parecía indicar que el mach sería nuestro ya que una de ellas (el primer tablero) estaba igualada y las otras dos claramente con ventaja de nuestros jugadores, sin embargo, estamos hablando de ajedrez, es decir, de deporte y en éste todo es posible y, así, de tres partidas únicamente sacamos medio punto, por eso lo del 6 a 4 en contra. Y que conste que no ponemos reparo alguno a la victoria del Sant Martí (que se lo han currado y bien), sin embargo con un poquitín de suerte los vencedores podíamos haber sido nosotros y, tampoco, hubiera sido injusto.
En fin, felicidades a Mario (que está que se sale con 3 de 4) y a Emilio (se ha impuesto con energía y una técnica envidiable), en cuanto a Jordi, Albert, Dani y Blas, buenas son las tablas (lástima que no hayan servido para la victoria) y por último a los que, hoy, no han podido puntuar, ánimo y suerte para la semana que viene, la que hoy os faltado y merecíais.
Blas Rodríguez http://chechisv.com/gava/pages.php?page=Portada
SEGONA DIVISIÓ I
CATALUNYA 4 = 6 COMTAL
FIGUERES B 4'5 = 5'5 SANT JOSEP
IDEAL CLAVE 3'5 = 6'5 UGA B
CORNELLA 4 = 6 MARAGALL
MATARO 4'5 = 5'5 SANT ADRIA B
Pel que fa a l’equip Figueres “B” de 2ª Divisió Catalana ha perdut per un també ajustadíssim 4’5 a 5’5 davant el St. Josep de Badalona en un matx on s’ha escapat mig punt, ja que a falta de només una partida, Cuevas ha reclamat una posició de taules fotogràfiques - que ens hauria donat l’empat a 5 -, però no ho ha fet tal i com marca el reglament. La partida ha continuat i el jugador del St. Josep s’ha acabat imposant.
CATALUNYA 4 - COMTAL 6 1. R.Martín (2270) - X.Minguell (2355) 1/2 2. X.Serrano (2265) - J.Estrella (2335) 0-1 3. J.Morcillo (2175) - M.García (2270) 1-0 4. P.Serrano (2130) - J.Sáenz (2220) 1/2 5. A.Sánchez (2115) - A.Martín (2220) 0-1 6. A.Sulleva (2095) - J.Xancó (2180) 1/2 7. A.Pascual (2055) - A.Benet (2155) 0-1 8. X.Guerrero (2040) - G.Walter (2130) 1/2 9. X.Pineda (2020) - J.M.Sáenz (2115) 1/2 10.J.Ponce (1980) - A.Serra (2060) 1/2
El derbi del districte Sants-Monjuïc s'ha resolt a favor del Comtal, d'una forma molt apretada i m'atreviria a dir que durant ben bé un parell d'hores les coses pintaven de color local. El Comtal venia amb algunes baixes, cosa que potser ens ha permès més lluita que altres dies en els taulers de darrera, però igualment duia un senyor equip. Per segona setmana consecutiva, el meu rival, en aquest cas Manel García, s'ha deixat una peça quan m'estava començant a apretar (1-0). M'aixeco a veure què fan els companys i veia totes les partides en igualtat o notable avantatge local. A excepció de la de Jordi Ponce, amb peó de menys en un final de dames, però que ha pogut empatar gràcies a un fort peó passat; el seu rival, Serra, s'ha vist obligat a buscar l'escac continu (1,5-0,5). Sulleva ha anat aguantant l'escomesa del jove delegat local, Xancó, fins arribar a un final d'alfils amb massa poc peons per definir (2-1), i la partida Pedro Serrano-Jordi Sáenz ha quedat absolutament bloquejada amb dues torres i set peons per bàndol (2,5-1,5). Les opcions locals seguien intactes, però el factor temps avui ens ha anat en contra: Albert Sánchez perdia contra Martín en una posició massa complicada per jugar-la tota l'estona amb un o dos minuts, i també hagués necessitat més temps Xavi Serrano contra Estrella. Dues derrotes que posaven el 2,5-3,5 al marcador. De les quatre partides restants, en dues teníem peó d'avantatge, en una altra avantatge posicional clar i en la restant semblaven taules mortes. Es podia guanyar o empatar, semblava, però les favorables s'han empatat i la igualada s'a perdut: En el tauler 1, el fort jugador Minguell ha muntat una teranyina que ha contrarrestat el peó de més que tenia Rubén Martín (3-4). Xavi Pineda ha vist com J.M.Sáenz simplificava una posició on el local tenia una senyora columna que al final no ha aprofitat (3,5-4,5). Quan tothom pensava en l'empat, Xavi Guerrero ha deixat viure a Walter en un final de torres a priori clar (4-5) i en la partida Albert Pascual-Benet s'ha vist un d'aquells finals de torre que són l'excepció a la regla. Amb peó i torre cadascú, el negre ha pogut guanyar perquè el peó blanc ha impedit el metòde de Phillidor. Una derrota que ens deixa molt tocats i que ens va esgotant les opcions de salvació en aquest grup tant i tant car.
Jordi Morcillo (Catalunya E.C.)
SEGONA DIVISIÓ II
SCC SABADELL B 3 = 7 SANT FELIU B
CALAF 5 = 5 BELLVITGE AECS
SANTPEDOR 3 = 7 JAKE
GRAN PENYA 5 = 5 LA LIRA
TERRASSA B 3'5 = 6'5 COLMENA
SANTPEDOR “A” 3 – 7 JAKE “A”
Albert Santfeliu 2260 0 – 1 Joan Domínguez 2280
Joan Ribera 2220 ½ - ½ Vicenç Font 2245
Josep Mascaró 2215 1 – 0 Juanma Sánchez 2235
Ramón Botifoll 2150 0 – 1 Ricardo Langa 2215
F. Fernández 2080 0 – 1 Alejandro Barbero 2205
Daniel Ruiz 2070 1 – 0 Jordi Marchador 2185
Ferran Cerdans 2030 ½ - ½ Joan Ponce 2170
Ramón Riera 2025 0 – 1 Josep Lluís Alfara 2140
Lluís Piñero 2025 0 – 1 Víctor Torao 2140
Jordi Viladomat 1955 0 – 1 Francesc Millaret 2095
Y ya llevamos 4 de 4!! El ascenso empieza a acercarse y el equipo
sueña.
Este servidor y delegado, salió de fiesta la noche anterior ante la
insistencia de sus amigos xD, y es que después de 1 mes sin salir de
fiesta, la discoteca no llama, grita para que vayas. El caso que llego a
casa a las 6:20 y me quedo delante del ordenador escuchando música para
hacer tiempo; eso hasta las 7:05 que me dirijo para Fabra i Puig a
buscar a uno de los jugadores de la cantera que juega en el Jake “D”, y
a su vez éste y yo hacemos otra parada en Plaza España Para recoger a
Alejandro Barbero, y de ahí por fin camino hacia el club. Los equipos
“A” y “D” esperándonos porque llegábamos a las 8:20 cuando habíamos
quedado a las 8:00, unas disculpas a tiempo nos libraron de perder algún
ojo ante la atenta mirada de algunos xD
El caso que los coches comienzan a salir, y el último coche fue el de Domínguez, en que también íbamos Vicenç Font y yo. Para llegar a Santpedor aquello parecía cómo si fuésemos a La Meca; y es que por la zona de Manresa “nos movimos más que la compresa de una coja” , horrible hasta que logramos ver el cartel de Santpedor; además las indicaciones por dentro del pueblo eran nefastas, lleno de obras y de largas vueltas para avanzar 2 calles. Para los equipos que deban ir a Santpedor, el club a pesar de saber que está al lado del ayuntamiento, hay que fijarse en el campanario que resalta en el pueblo, hay que dirigirse allí, y una vez allí el ayuntamiento está a unas 3 calles andando ;)
Llegábamos unos 8-10 minutos tarde, y preocupado porque los otros
coches ya habrían llegado y soy yo quien tiene la lista, pero mi
sorpresa fue que éramos los primeros; ¿dónde estaban los demás?
Por suerte no tardaron demasiado en ir apareciendo, y ya me disponía a
indicarles la mesa dónde jugaban.
Yo aún con el estómago tocado por el cubalitro de vodka con redbull y lo
que vino en la discoteca, me planteaba jugar mi siciliana ^^
Las partidas comenzaron con mucha lucha por parte del equipo rival, y es
que como decíamos en el coche, un equipo de pueblo suele tener más nivel
del elo que tienen!!
Al cabo de una hora más o menos Barbero se queda con una exótica posición en que desenroca a su rival gratuitamente; Domínguez con juego sólido ante el gambito de ala planteado por el primer tablero del Santpedor; Vicenç Font con su exótico juego posicional, tomándoselo con calma a la hora de consumir reloj pero muy seguro de sus jugadas; Langa jugaba normal, pero llegó un Cg4 de su rival que lo hizo clavarse durante un rato, se nota que Langa quería jugar seguro para acercarse a la famosa cena del final del torneo; Marchador que ya me dijo que en mi última crónica al decir que era firme, esta vez quiso experimentar con un gambito imprevisto a cambio de ataque para poner a prueba su agresivo juego en posición abierta, a ver si así no sólo era jugador firme; Ponce tras un error de apertura regala una calidad, cosa que empieza a preocupar; Alfara como ya es normal en él una tranquila partida que no me hace llegar preocupación alguna por el momento; en la mesa 9 un concentrado Víctor Torao en busca de recuperar posiciones en la clasificación de la apuesta, salía de la apertura metiéndose en un medio juego muy complicado tras los enroques por flancos opuestos, una partida llena de juego abierto y combinaciones que pondrían a prueba si la época floja de nuestro jugador ya ha pasado o aún persiste; y por último en la mesa 10 una de las promesas del Jake junto a Barbero, era Francesc Millaret, que planteaba una apertura con buen desarrollo y con ligera ventaja, y conociendo a Millaret me quedo tranquilo que esa ventajilla antes de regalarla muerde!!
Se acercan las 12 del mediodia, y al fin alguna noticia
tranquilizadora, y es que Barbero se impone a su rival y concede el
primer punto al equipo, por tanto 0 a 1 a nuestro favor; y cómo no podía
ser un recuperado Víctor Torao entrega el segundo punto a nuestro
equipo, que combinado con unas tablas de Ponce tras una intensa batalla,
deja el marcador en 0,5 a 2,5; lástima que la racha se le acabó a
nuestro jugador de la mesa 6, y es que Jordi Marchador esta vez fue un
buen cliente para su rival, por eso Jordi seguro que volverá a su juego
de siempre para ser un “mal cliente”, y no conceder ni tablas, puesto
que de algunos socios del Jake he oído maravillas de su juego; Domínguez
tras una batalla campal por todo el tablero (los dos flancos en plena
batalla), logra desencadenar la posición en una pieza de más para él, y
su oponente inclina el rey ante la evidencia, que junto a las tablas
inmediatas en posición bloqueada de Vicenç Font, nos suma el marcador a
un suculento 2 a 4. Alfara se suma a la fiesta y dice “ yo también
quiero colaborar “ y ahí vino su punto; y de forma casi también seguida,
Langa tras superar la “Numantina Defensa” de su rival, nos lleva al 2 a
6; esto rara vez me pasa, pero en un finalito con peón de menos y con
posible opciones a tablas, se me cayó la bandera tras quedarme en Babia,
llevo ya 2 rondas siendo un buen cliente y esto ha de cambiar, la semana
que viene me centraré más que nunca para ser un mal cliente ^^ ; y
finalmente nuestro décimo jugador
convierte la ventaja que ha ido acumulando a lo largo de la partida, en
el último punto a nuestro favor, dejando un resultado claro de 3 a 7 a
favor del Jake “A”; y es que este por equipos el Jake “A” y el Jake “B”
con esos 4 de 4, estamos haciendo un papel “orgásmico”, realmente
juntarnos el Jake y el Hostafrancs no ha sido ningún error, sinó que fue
un valiente paso que de subir los dos primeros equipos, no dejará lugar
a dudas.
CLASIFICACIÓN DE LA APUESTA
Alejandro Barbero: 2p
Ricardo Langa: 1,5p
Víctor Torao: 1,5p
Juanma Sánchez: 1p
Cómo no levante ya cabeza, me veo siendo el mejor cliente del
grupo de la apuesta xD
Se nota que Barbero, al saber el precio de la cena se ha puesto en
marcha, y quiere que los demás le invitemos a cenar, lo que no sabe es
que no le dejaremos ni respirar, daremos guerra hasta la última ronda ^^
Juanma Sánchez ( Jake )
JUST EMPAT ENTRE GRAN PENYA I LIRA
El matx començava amb la música de fons de les comparses i el rebombori de tota la gent de Vilanova al carrer (excepte nosaltres, que devíem ser els únics que no sortíem) i amb algun que altre veterà del club donant la brasa amb la seva xerrameca.
Aviat el matx es posava a favor dels de La Lira, però a mig matí quan semblava que tenien força avantatja i acabarien guanyant, s’ha començat la remuntada.
La cosa estava igualada, però semblava que acabaríem guanyant nosaltres, ja que amb un empat a 4 en el marcador les dues partides restants estaven una guanyada i l’altre semblava que serien taules o guanyada. Malauradament aquesta darrerà s’ha perdut, ja que al nostre jugador l’hi ha caigut la bandera sense adonar-se’n. Finalment un empat que ens deixa cada cop més lluny del descens i més a prop del play-off.
La setmana vinent poca cosa farem contra el Jake, equip que junt amb La Colmena semblar ser que lluitaran per l’ascens.
Cal dir que amb aquest ritme de joc les partides es converteixen en ràpides on pot succeir de tot; caldria, potser, afegir 30m en un control a les 30 jugades.
Ivan Marina
|
GRAN PENYA |
5-5 |
LA LIRA |
||
|
MONTANE |
2220 |
0-1 |
RUIZ |
2355 |
|
VIAPLANA |
2170 |
0’5-0’5 |
ESQUIVEL |
2270 |
|
COLL |
2150 |
0’5-0’5 |
LEIVA |
2220 |
|
GARCIA |
2125 |
0-1 |
RUEDA |
2200 |
|
HERNANDEZ |
2110 |
1-0 |
SEVERRI |
2140 |
|
MILA |
2085 |
|||